Jedna z nejčastějších vět našich zákazníků bývá právě: ,,nezapíná se". Ignorace telefonu na jakékoli fyzické vjemy a zrovna, když jej nejvíce potřebujeme, je otravná a frustrující. Otázkou je, co může problém nezapínání telefonu způsobovat, jak tedy postupovat než zanesu telefon na diagnostiku do Mobileko servisu?
První, co je potřeba si uvědomit je to, jak se toto mohlo stát. Jsme si vědomi pádu na zem? Přestal se telefon zapínat po nárazu? Byl telefon vystaven tekutině? Jednoduše by na začátek bylo nejlepší dedukovat příčinu případné závady telefonu. Neboť závada ve skutečnosti nakonec nemusí být tak úplně závada, ale třeba jen dočasně stagnující nebo zaseklý software telefonu.
Jste li si jistý/á, že telefon nikde nespadnul do vody, můžete vyzkoušet základní úkony pro zapnutí telefonu v případě zaseknutí.
- nechat telefon na nabíječce alespoň 30 minut
- poté podržet tlačítko zapínání společně s tlačítky hlasitosti
Pokud se telefon probudí, máme vyhráno a mohlo se jednat o drobné zaseknutí systému. Pokud telefon stále nijak nereaguje, závad může být vícero. Viz níže..
Jak postupovat pokud si jsme vědomi alespoň částečně příčiny nezapínání se?
Pokud víme, že k nefunkčnosti telefonu došlo v souvislosti s nárazem nebo pádem, zpravidla se jedná o problém, který nelze diplomatickou cestou vyřešit. Jaké jsou možné závady při pádu?
- Poškozený displej nebo jeho část (displej tudíž zůstává černý)
- Po pádu natržený či odlomený konektor či jeho připojení
- Závažná vada na základní desce způsobená energetickým zkratem při nárazu
Možností je ale nespočet, a vždy je nutné jednotlivé komponenty zkontrolovat. Jediným řešením je ale přinést mobilní telefon na nejbližší pobočku servisu zabývající se mobilními telefony. U nás v Mobileko nabízíme diagnostiku zcela zdarma bez skrytých poplatků, po diagnostice Vám navrhneme možné řešení a na Vás bude, budete-li si opravu přát či ne.
Nezamýšlená koupel?
Pokud nejistě tušíme, že mohlo dojít ke kontaktu telefonu s vodou, třeba jen za účasti deště, nejlepší je v tomto případě rychle jednat. Telefon nezapínat a donést co nejrychleji na naši pobočku, kde započneme čištění po oxidaci za účasti ultrazvukového čističe. Ani krytí od výrobce není 100% jistotou a poškození vodou u voděodolných přístrojů je velmi časté. I to může být závada, která může vyústit v úplné vypnutí přístroje a následné nereagování na jakékoli podněty.
I závada může být nevinná
To, že se telefon nezapíná nemusí znamenat hned fatální následky ani to, že telefon je zralý na vyhazov. Může se jednat i o závadu či chybu na softwaru, způsobenou netypickým úkonem nebo nepodařeným updatem na nejnovější verzi. Výhoda těchto závad je, že se nepracuje s technickou stránkou telefonu, nevýhodou je možná ztráta dat při takovém problému. Řešení může být snadné, avšak i tak může být potřeba zajít do servisu.
Klasické závady používání
Časté jsou také klasické problémy vypovězení spotřebních částí telefonu, které jsou během používání nejvíce namáhané. Náhle takto může odejít například baterie, nebo dobíjecí konektor . Pokud se tak stane, řešení je pak relativně jednoduché a nikoli příliš drahé. Výměnou těchto komponentů prodloužíte další životnost přístroje až na další léta.
V případě kterékoli závady jsou tady servisní centra Mobileko pro Vás. Naše pobočky naleznete zde: www.mobileko.cz/pobocky . Diagnostika na našich pobočkách je zcela zdarma bez skrytých poplatků. Telefon Vám přijmeme, zjistíme závadu a po naší nabídce bude na Vás, zda li se na opravu budete cítit či ne. Rádi Vám sdělíme i náš názor jestli oprava má do budoucna smysl.
Nejste z Prahy?
Nevěšte hlavu. Zákazníci k nám zasílají telefony na opravu z celé České republiky a můžete tak učinit i Vy. Vše zařídíme za Vás, vyberte si typ závady nebo třeba jen diagnostiku zde . Objednejte svoz, který Vám bude nejvíce vyhovovat a my vše zařídíme! Jednoduše u Vás zařízení vyzvedneme a doručíme jakmile bude opravený. To vše z pohodlí domova.