Váš telefon se nemůže připojit k Wi-Fi? Zde je řešení!

Nemůžete se připojit k e-mailu, internetu nebo čemukoli jinému na vašem telefonu? Následujte tyto obecné kroky a budete opět připojeni. Toto vám pomůže určit, zda jde o problém se softwarem, konfigurací nebo hardwarem.

Nejprve zkontrolujte přepínač Wi-Fi 

První věc, kterou byste měli zkontrolovat, je, zda je vaše Wi-Fi skutečně zapnutá. Někdy můžeme zapomenout ji znovu zapnout nebo nebyla zapnutá vůbec. Otevřete hlavní nabídku vašeho telefonu. Ať už máte iPhone nebo Android, přejetím prstem dolů z horní části obrazovky by se měla objevit nabídka ikon, které zapínají nebo vypínají určité funkce, jako je Bluetooth. Jednoduše vyhledejte ikonu Wi-Fi a pokračujte.

Pokud je toto problém, uvidíte, jak se rozsvítí a vyzve vás k připojení k síti Wi-Fi (pokud se automaticky nepřipojí k předchozí síti).  Pokud se připojí, skvělé. Pokud ne, zde jsou další tipy.

Náhodný režim letadlo

I když jste v poslední době neletěli, doporučuji tuto možnost zkontrolovat. Někdy se náhodně aktivuje a brání telefonu v připojení k Wi-Fi. Nachází se na stejném místě jako tlačítko Wi-Fi a vždy je to obrázek letadla. Ujistěte se, že je tato možnost VYPNUTÁ, a znovu zkontrolujte, zda se můžete připojit.

Váš telefon možná potřebuje aktualizaci 

Pokud váš telefon není nastaven na automatickou aktualizaci, bylo by dobré se ujistit, že software vašeho telefonu je aktuální. Výrobci vydávají aktualizace, které mění způsob, jakým váš telefon komunikuje se sítěmi. Pokud máte mobilní data, jděte do nastavení a zjistěte, zda nepotřebujete rychlou aktualizaci softwaru.

Než začneme měnit nastavení... 

Než úplně resetujeme nastavení sítě, doporučuji restartovat váš telefon. Jednoduše zařízení vypněte a znovu zapněte. Jednoduše řečeno, "obnoví" nastavení telefonu a možná to vyřeší váš problém.

Resetujte nastavení sítě 

Posledním krokem, který bych vyzkoušel, pokud nic jiného nefunguje, je resetovat všechna nastavení sítě. To obvykle najdete v Nastavení->Obecné->Nastavení sítě. Bude zde možnost buď zapomenout vaši aktuální síť (Nebojte se, stále ji může znovu najít, jen zapomene vaše aktuální nastavení), nebo můžete resetovat všechna nastavení sítě, pokud to problém nevyřeší.

Doufejme, že po těchto krocích budete opět připojeni k Wi-Fi. Pokud se po všem stále nemůžete připojit, může se jednat o hardwarový problém. Pokud je váš nabíjecí port poškozen nebo selhal, může to způsobit problémy s připojením Wi-Fi. V nejhorším případě, pokud jste neměli štěstí s žádným z těchto kroků, náš servis nabízí bezplatnou diagnostiku jakéhokoli zařízení. Zastavte se v jedné z našich poboček a technik vám přesně řekne, co se děje. Neváhejte nás navštívit - jsme tu, abychom vám pomohli vrátit váš telefon zpět do plné funkčnosti!

Příklady potíží u konkrétní modelů

iPhone XS

Tento model byl prvním, který podporoval Wi-Fi 6 (802.11ax), což může někdy způsobit problémy s kompatibilitou se staršími routery. Pokud máte potíže s připojením, zkuste v nastavení Wi-Fi vypnout volbu "Wi-Fi Assist", která může někdy interferovat s připojením.

iPhone 12

U tohoto modelu se objevily zprávy o problémech s Wi-Fi po aktualizaci na iOS 14.2. Pokud zaznamenáte problémy, zkuste v Nastavení -> Obecné -> Resetovat -> Resetovat nastavení sítě. Pamatujte, že budete muset znovu zadat hesla pro všechny vaše Wi-Fi sítě.

Galaxy S20

Tento telefon má funkci "Wi-Fi power save mode", která může někdy způsobit problémy s připojením. Najdete ji v Nastavení -> Připojení -> Wi-Fi -> Rozšířené. Zkuste ji vypnout, pokud máte problémy s udržením stabilního připojení.

Galaxy S10

U tohoto modelu se vyskytly problémy s Wi-Fi po aktualizaci na Android 10. Zajímavým řešením, které fungovalo pro mnoho uživatelů, bylo změnit frekvenci Wi-Fi routeru z automatické na pevnou 5 GHz nebo 2.4 GHz. Toto nastavení najdete v rozhraní vašeho routeru.

Závěr

Pamatujte, že každý model má své specifické vlastnosti a potenciální problémy. Pokud narazíte na potíže s Wi-Fi připojením u kteréhokoli z těchto modelů, nebojte se vyzkoušet výše uvedené tipy. A pokud problém přetrvává, jsme tu pro vás v našem servisu, kde vám s radostí pomůžeme diagnostikovat a vyřešit jakýkoli problém s vaším zařízením.